Ако сте от компаниите, които не подценяват силата на печатните материали, със сигурност използвате възможностите им не само при повод, но и в регулярните си кампании и контакт с потребителите.
Рекламата има множество канали, но нейните предимства не се изчерпват единствено с дигиталното ѝ взаимодействие. Далеч по-удобно и приятно е получателите на стоките или услугите ви да държат в ръцете си предназначените за тях печатни продукти, с характерните символи, послания и цветове на бранда ви.
Креативният начин да докоснете сетивата на верните си и потенциални клиенти може да се окаже един от основните ви инструменти за създаване на доверие в тях. Тук на челно място, с мощното си влияние, се нарежда дизайнът на печатните материали.
Трябва да се отличавате на пазара и на фона на конкуренцията да бъдете категорично разпознаваеми.
Златната формула при избора на дизайн се състои от три елемента – той трябва да бъде ефективен, да изпълнява функционалната си роля и да е в унисон с цветовете на бранда ви. Независимо от вида на материалите, необходимо е те да са изготвени в духа на цялостната ви концепция, или поне взаимно да се допълват. Правилото се отнася не само за периодичните брошури, флаери, стикери, опаковки и т.н., но и за поръчката на материали с краткосрочна цел.
Въздействието на дизайна
Има редица причини, които водят до категоричния извод за значимостта на дизайна.
- Забележителният дизайн изпраща наситен със заряд сигнал, който директно рефлектира върху формирането на впечатленията за вашата фирма и дейността ѝ;
- В обратния сценарий – ефектът няма да е очакваният, а в по-лошия случай, той ще е дори негативен;
- Рекламните материали са вашата визитна картичка – те свидетелстват за стойността и имиджа на марката ви;
- Комуникацията с последователите на бизнеса ви е решаваща крачка по пътя към създаването на лоялна аудитория, а печатните продукти информират, поздравяват, предлагат отстъпки, ангажират се с каузи.
Визията подпомага съдържанието
Ако ценното съдържание не бъде поднесено в подходяща форма и визия, то няма да изпълни своето предназначение.
Фокусирайте се подробно върху всичко, което искате да отпечатате. Не пропускайте основните детайли – името, логото, слоганът, контактните данни и профилите в социалните мрежи.
Не се отклонявайте от идентичността на бранда, когато оформяте окончателно идеите си по отношение на цветовете. Дори тепърва да изграждате стандартите си, последователността ще бъде от ключово значение, за да надграждате внушенията и да демонстрирате характера си.
Бъдете в синхрон с вида на дейността и отличителните качества на бизнеса ви, когато залагате на гамата от цветове. Всеки нюанс има своето конкретно въздействие върху публиката, и е способен както да ги мотивира, така и да не провокира никакви реакции, а ефект на безразличие.
Приложими формати на файловете за дизайн
Подготовката за отпечатване на файловете за дизайн преминава през творческото изпълнение, форматирането им и завършва с кулминацията на готовия резултат.
Препоръчително е да обработите файловете си, така че да постигнете нужното удовлетворение.
Повечето печатници работят с голям набор от видове файлове, но за предпочитане е да се придържате към PDF, JPEG, PNG, GIF.
JPEG са приложими за снимки, като трябва да са с висока резолюция и да не бъдат компресирани.
PDF файловете са удачни при отпечатване на таблици, чертежи или текст, като се използват и за комбинации от графики и фотографии.
Правилното оразмеряване на файловете е фактор, който може да влоши или постигне целите на дизайна ви. Проверете го, като обсъдите и с екипа от печатницата какви са препоръчителните параметри.
Внимавайте с всяка допълнителна настройка, която извършвате, за да сте сигурни, че файловете подлежат на редакция впоследствие, или са предоставени във вид, който не възпрепятства отпечатването, идентично с реалните ви идеи.